Jag har hittat mig själv!!

 
Första dagen på utbildningen avklarad. Ett helt år kvar ;)
 
Hade upprop och genomgång idag. Och jag känner att det här är absolut något jag vill hålla på med.. Jag har ju länge varit intresserad av företagsekonomi och matematik och att läsa till Lönekonsult kommer passa mig perfekt. Dock har jag lite andra visioner i livet men med dessa erfarenheterna som jag kommer få nu kommer hjälpa mig på vägen.
 
Man tror inte att en löneadministratör/konsult gör så mycket, men Gud vad mycket man måste kunna..Lagar och regler, skatter, lönesystem..Listan kan göras lång!
 
Vi är 26 tjejer och 1 kille i min klass. Och två är från M-ryd. Så idag fick jag skjuts hem av Diddi och kommer samåka med henne och en annan tjej hela studietiden förhoppningsvis. Extremt skönt att slippa sitta på bussen en timme..
 
Idag har jag även varit väldigt nyttig med maten. Började med fruktsallad till frukost..sen höll jag på att slinka in på fel bana men Diddi tog mig ner till salladsbaren på Hemköp :P Och nu har jag nyss ätit lite scrambled eggs...
 
Dessutom har vi perfekt väder idag. Klarblå himmel <3
 
Nu ska jag bara ta det lugnt. Ganska trött efter allt lyssnande..Imorgon ska dem installera lönesystemet på våra datorer..
 
Hade nästan glömt bort att jag hade en laptop nu!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0