Vad ni ser är en blivande Lönekonsult!

 
Jag vet inte om det är min lyckodag idag eller vad det är frågan om!? :)

Förra veckan satt jag och tittade på lite ky/yh-utbildningar, bara för att ha lite alternativ till högskolan eftersom jag inte kom in där. Och det är inte ens säkert att jag kommer komma in där med det usla Folkhögskoleintyget som är värt lika mycket som mina sopor är. Förutom i detta fallet när det faktiskt fungerar som en grundläggande behörighet.
 
Iaf.. Så fick jag ett mail från en Ulrika från Montico i Ljungby om att dem hade en plats kvar på lönekonsult utbildningen som börjar på MÅNDAG, och frågade om jag var intresserad. Efter att ha tänkt på det så ringer jag upp henne och tackar JA! Så på Måndag smäller det... :) Måste bara fixa en laptop först, som krävs för att gå utbildningen. Men min söta mamma, har redan sagt att "det löser sig"... Tur jag har dig älskade mamma <3
 
What you see is what you get!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandybell

Fan vad kul!!!!MASSA GRATTIS :)

Svar: Thanks Sandybell! :)
Kråkslottet

2012-08-24 @ 16:30:44
Postat av: Caroline

Va roligt, lycka till!!!

Svar: Tack sys! Det kan jag behöva ;)
Kråkslottet

2012-08-24 @ 17:25:21
Postat av: Mejrima

Hej!
Googlar lite om Monticos lönekonsult utbildningen... Kan du skriva vad du tycker om den utbildningen du gått och har du lyckats få ett jobb efter utbildningen?
Jag är nyfiken och skulle vara jätte tacksam för svar :)
MVH
Mejrima

Svar: Hej Mejrima!Se mitt svar till Ylva ovan. Använder tyvärr inte bloggen så det är därför jag svarar så sent :)
Kråkslottet

2014-05-05 @ 22:14:43
Postat av: Ylva

Hej!

Jag undrar samma som Mejrima. Jag funderar också på att gå den utbildningen till nästa höst nämligen. Vore jättesnällt om du ville skriva vad du tyckte om utbildningen.

Hälsningar Ylva

Svar: Hej Ylva! Använder inte denna bloggen mer så du får ursäkta att svaret dröjt.
Jag tycker att den gav en bra spark in i yrkeslivet. Man lärde sig mkt om lönearbetetet, troligen mer än vad man behöver kunna när man väl arbetar med lön. Även lite bokföring som kanske mer gav en inblick hur arbetet ser ut för personer som arbetar med det och lite förståelse för hur lönen bokförs. Det finns inte jätte många lediga lönearbete förutom i de 3 största städerna, därför gäller det att välja en bra praktikplats, där man tror att de kan ha behov av en efter utbildningen. Alltså inget mindre företag.

Hälsar
Lisa
Kråkslottet

2014-08-22 @ 19:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0