Vissa faller medans andra glider!

 
Kanske är det jag som är negativ ;P men det känns som att vad jag än gör så blir det bara skit av det..
 
Äntligen tog jag tag i att fixa min behörighet till Högskolanfolkhögskolan. Då får man reda på efteråt att det är i STORTSETT helt omöjligt att komma in på högskolan genom folkhögskolekvoten? - Jahapp, ett år åt helvete..
 
Och nu har antagningsbeskeden kommit och nämre än 3:e reserv till den tekniskabasterminen är nog så nära en högskolan jag kommer komma detta året.
 
Även om jag skulle göra högskoleprovet igen så tror jag inte det skulle hjälpa. Jag har verkligen inget läshuvud, speciellt inte när man ska sitta i 2-3 timmar och läsa olika texter på Svenska & Engelska. Och mattedelen är svårare än Matte C...?
 
KÖRD?
 
Plan B!

- Läsa upp min behörighet (igen) på komvux för att kunna söka genom kompletteringskvoten
, tar ca 1,5år.
- Påbörja ovanstående och sen söka in igen till vårterminen. Kommer jag in då?
- Söka jobb? Vilka jobb? -Ingen utbildning, inget jobb
- Söka in på en ky eller yh utbildning? Dock inte förän nästa hösttermin, så vad göra fram tills dess?
 
Jag vill verkligen skaffa mig en bra utbildning men vad ska jag göra när det inte går?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0