Kulturellt julstök

 
Idag sov vi länge..enda till klockan 11. :)
Klädde på oss och ringde "momo" som kom och hämtade oss så att vi kunde handla.
 
Sen hade jag grannarna på kaffe och sen började jag att baka lussekatter.. Kenji somnade tyvärr så han missade utbaket..men vi har ju fortfarande pepparkakor att göra och det är nog lite roligare för honom.
Nu ligger lussekatternajäsning för andra gången.

Strax ska jag börja göra "Dumplings" inspirerat från Kina.
Man tar en bit "deg", utkavlad, och sen fyller man den..oftast med fläskfärs & salladslök men jag improviserar som vanligt med det jag har hemma. Så idag blir det: Hackad skinka, gräslök, vitlök, salt, peppar och strimlad vitkål. En klick creme fraishe och ett ägg är iblandat också. Sen ska skiten kokas, men man kan även välja att fritera dem om man vill :) Sen doppar man dem o soya.. Gott? -Ingen aning....än... ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0