Var är alla riktiga män?

 
Jag och min samåkare har alltid så givande diskussioner påväg till skolan och hem. Som tur är tycker vi så himla lika om allt annars hade det kunnat bli catfight på E4an ;P

Idag pratade vi om vart alla "riktiga män" har tagit vägen.. Nu förtiden är ju killar rädda för både spindlar och mös, och hur man använder ett kök eller en dammsugare finns ju inte ens på kartan. Det sägs att vi tjejer letar efter killar som liknar ens pappa. Alltså inte till utseendet, utan till sättet..
 
Vilket jag tycker stämmer jävligt bra! Min dröm man, är min pappa.. fast i en yngre version, mindre pedant och fler tatueringar ;D
 
Han kan f*n precis ALLT, och då överdriver jag inte. Skulle han bli tvungen att bygga upp sitt hus från grunden så hade han fixat det utan problem, invändigt som utvändigt, el som rördragning. [Nej, man får inte dra el själv, jag vet, men jag vet att han kan! ;) ] Han fixar sin bil själv..och alla andra bilar i familjen för att inte glömma ;)
  När vi var små bakade han kärleksmums och han målade även alltid våra naglar, inte mamma. På den tiden var det väl iofs alltid min mamma som skötte matlagning, städning och tvättning. [Men sånt uppskattar man ju inte för det är ju sånt en kvinna ska göra] haha..
 
Min bror är likadan.. Han kan fan bygga ett rymdskepp av en gammal jysk-hylla... typ :P Och det är väl mina två storebröder och min pappa, som jag ska tacka för att jag idag också kan fixa det mesta själv. Vissa saker vet jag att jag att jag klarar även fast att jag aldrig har gjort det.. men mitt otroligt dåliga tålamod hade nog brutit ner mig innan jag hade lyckats :P Ibland önskar jag att jag hade samma fysiska styrka som en man, allt hade blivit så mycket enklare då.
 
Och det här med att killar är rädda för spindlar? -What? Ja, visst är vi alla lika..och självklart kan killar leka med dockor. Och varför ska killar vara på ett visst sätt och tjejer på ett annat!?bla bla bla.. Min pappa skrämde bort huggormar från vägarna ute på landet där jag växte upp, inte fan stod han och skrek!
 
Nää, den generationen är nog påväg att dö ut. Om män ser till att vara "män", så tar jag gärna hand om allt som har med köket, tvättning och städning att göra :) Tills dess, så är jag min egen man... för jag klarar mig fasiken jävligt bra själv när jag tänker efter. :P Fast fredagmys är lite svårt att sköta på egen hand..men killar är ju inte direkt kända för att vara "ovilliga" så det löser sig nog det med... haha
 
På tal om ngt helt annat. Här är två klänningar jag absolut kunnat tänka mig att ha på juldagen..inte jätte "party" men jag måste köpa mig en långklänning snart känner jag. Dock passar inte den första min kropp och heller inte min budget.. 5500:- och 1900:- för kl. nr.2.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kan hålla med om att min gubbe är verkligen hur perfekt som helst, jag är lyckligt lottad :) MEN Lisa de kommer en dag då du oxå träffa drömprinsen :)

Svar: Ja det är ju ;P
Nej, dem där killarna finns inte längre:) Har jag tur så är dem iaf hälften så duktiga som Jens :P
Kråkslottet

2012-12-13 @ 06:35:26
Postat av: Anonym

Tack gumman för det fina betyget :-) älskar dig.

2012-12-15 @ 12:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0