What a puky day!

 
Vi gick och la oss runt kl 24.00 igår.. Klockan 03.00 vaknar jag av att Kenji spyr ner halva min säng. Stackars killen!
Fick lite panik inombords då det är första gången Kenji blivir sjuk om man bortser från vanliga förkylningar när han varit snorig.
 
Börjar slita bort sängkläderna och ena täcket som han hade, ner med allt i en påse. Om det var magsjuka så ville jag inte ha det i sovrummet, så nu står det i hallen ;P Han fick ta min "torra" plats i ena sidan av sängen och mitt täcke o kudde. Öppnade fönstret för att vädra ut lukten och eventuella bakterier..han fick lite dricka sen svalde jag 10st vitpepparkorn.
 
Kenji lyckades somna om ganska snabbt. Själv var jag dödstrött och intog platsen nere vid fötterna. Ville ju ligga nära honom om det skulle hända igen men samtidigt inte för nära för jag ville inte bli smittad ;P
 
Han sov hela natten och nu är han pigg igen. Hyffsat iaf... och han känns inte varm. Tror han ätit för mkt godis den senaste tiden och för lite riktig mat.. så nu är det noll tolerans på godis, bortsett från hans kalender. Håller nu tummarna för att han bara mått illa och att jag inte kommer bli magsjuk. Det märker vi inom 2 dagar, som är inkubationstiden för magsjuka ;)
 
Nu ska jag gå ner och slänga in alla nerkräkta sängkläder i tvättmaskinen. Sen blir det kaffe för att piggna till.. sleten som fan efter nattens bravader..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0