Militant feminism!?


Vi hade ett hett diksussionsämne i en liten del av klassen igår. :)
Jag vet inte riktigt hur vi kom in på detta ämnet men det handlar i alla fall om att kvinnor gillar att bli underkastade i sängen, vilket jag strikt & strängt satte mig emot!! Självklart! Jag följer ju aldrig strömmen :)

Jag kan inte på något sätt förstå varför man skulle vilja kalla någon eller bli kallad något så äckligt som en hora eller fitta i sängen? Kan någon förklara det? Om man inte vill bli kallad det ute på gatan, varför då i sängen?
Är det någon form av dubbelmoral?

Min åsikt är att jag har så stark självrespekt att jag aldrig skulle vilja bli kallad så! Ingenstans, under några som helst omständigheter!

Rollspel får jag som svar!? Det är en lekt.. aaand? När jag var liten lekte jag inte horan & pedofilen, utan mamma, pappa, barn?

Det är alltså en lek! Fine, jag kan köpa det.. men för mig som tänker jävligt mycket och som gärna vill har förklaringar på saker och ting så kan jag inte förstå VARFÖR, alltså verkligen VARFÖR, man skulle VILJA kalla sin flickvän för en hora/fitta/etc..? Önskar man att hon var en? Eller gillar man helt enkelt tanken av att knulla en hora och blir kåt av det? För mig det ett sjukt beteende!

Finns det någon anledning till varför jag skulle vilja kalla min pojkvän för en äcklig pedofil när vi har sex?
För mig har varken något äckligt eller en pedofil något att göra med sex mellan personer som gillar varandra? WHAT?

NEJ! Jag gillar helt enkelt inte att bli förnedrad eller underkastad någonstans. Varken i skolan, på jobbet, eller i sängen! Jag är samma person överallt och jag är inte i något behov av att vara någon annan, även så för en liten stund.. Sådan är jag :)

Och det är kanske lite av anledningen till att Timmy valde att kalla mig en militant feminist! ;D Kan också ha att göra med att jag sa att jag skulle bli homosexuell eftersom dem påstod att alla killar gillar att förnedra tjejer i sängen. Jag känner att jag inte riktigt passar in i den kategorin..

Kan man inte kalla någon olagligt snygg istället för en smutsig hora?


Kommentarer
Postat av: linda

Det var ju inte riktigt så vi sa.

2012-03-14 @ 13:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0