Åsiktstalibanen Lisa tycker till!

 
Sitter och läser mellan raderna på Budgetpropositionen inför 2013. Den är på över 400 sidor så jag kan ju inte påstå att jag läser allt ;)
 
Enda sedan man varit liten har man fått lära sig att man inte ska handla utanför sina tillgångar. Alltså inte köpa saker för mer pengar än man har i plånboken! Eller bankkontot..ja ni fattar!

ÄNDÅ! Gör Anders Borg ett förslag på en budget där man måste LÅNA 7½ miljarder kronor.. VA?
Varför gör man ens en sådan budget? Är det inte bättre att snåla in på något typ: "internationellt bistånd"..
 
Varför?, alltså på helt allvar Anders Borg, varför ska man låna 7½ miljarder kronor för att göra ett "internationellt bistånd" på över 31 miljarder kronor? Kalla mig dum, men hur fasiken tänker man då? Hade det inte varit bättre att minska biståndet med 7½ miljarder kronor så att Sverige hade sluppit låna pengar. NEJ, vi ska leka omtänksamma och duktiga Sverige som hjälper allt och alla hela tiden!

SKJUT MIG!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0