Svampfångst ;)

 
När jag kommer hem från skolan och är påväg till dagis och hämta Kenji, så ringer mamma och syster som varit ute i skogen och plockat svamp och säger att dem kommer och möter upp mig.
 
Jag frågar om dem hittat mycket svamp? och dem svarar: sådär, inte jätte mycket! Dem "kidnappar" Kenji och ber mig att köra och handla åt dem så kunde vi ses hemma hos mamma sen. -Visst!
 
När jag kommer dit ligger det en hel plåt med trattkantareller på bordet och jag håller redan då på att tappa hakan! Medans jag står där och stirrar så går syster iväg och kommer tillbaka med en IKEA-kasse som är fylld till hälften med trattkantareller! Har nog aldrig sett så mycket svamp i hela mitt liv, inte ens på de 11 åren jag växte upp ute på landet!
 
Så det är det vi har roat oss med hela kvällen, att rensa svamp. Fick ringa efter bror och svägerskan så dem kunde komma och hämta lite för vi orkade inte rensa mer!
 
Allt som allt vägde svampen 14kg! Fattar ni?? ;D
 
Nu ska jag strax sova, skola imorgon igen! Momo och sys passar Kenji inatt, så dem kan åka till IKEA imorgon och köpa galgar till mig ;)
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag vill ha svamp!!!!! ;)

Svar: Du får komma på en smakbit då ju!!
Kråkslottet

2012-10-08 @ 22:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0