Vad är vitsen med att äta farliga hormoner för att kunna ha sex om vi ändå inte vill ha sex?

Alltså P-piller!
 
Har läst ett par väldigt kloka artiklar om p-piller. Ibland tänker jag för mycket och ibland blir jag bara arg på mig själv och framför allt killar, som min kära granne Kenneth skulle sagt: feminist! Skulle snarare säga fientlig mot det motsatta könet och deras sätt att tänka(ibland) ;P
 
Det har ju blivit mycket snack om p-piller till killar. Saken är att dem aldrig skulle stoppa ett piller i munnen som skulle kunna ge dem cancer, stroke, impotens eller få minskad spermaproduktion. Varför gör vi tjejer då det varje dag? Jag skulle kalla oss DUMMA! Vilket vi är.. Kom på mig själv med att ha ätit p-piller sen jag vara 11år. I 13år har jag stoppat i mig hormoner som kan och kanske har skadat min kropp redan. Ändå är det det vi förväntas göra av alla.
 
Killar kan göra tjejer med barn varje dag, medans vi tjejer endast kan bli gravid 2-3 dagar i månaden, varför är det då vår uppgift att skydda oss?!  -Bara för att en person springer med ett laddat vapen, ska alla andra då behöva använda skyddsväst? Eller är det bara jag som tänker så.. :P
 
Något att tänka över: (Aftonbladet)

"För majoriteten är det de andra biverkningarna som är frågan. De som vi kvinnor intalas att vi bara ska stå ut med. Hormonrubbningar, humörsvängningar, ­depression, huvudvärk, viktökning, ­underlivsproblem och kanske framförallt – vad pillren kan göra med vår sexualitet.

Hade vi satt halva den manliga befolkningen på ett läkemedel som runt var sjätte skulle få minskad sexlust och ­sexuella problem av? Hade vi skrivit ut det till 15-åriga pojkar som om det vore godis? Hade de glatt knaprat i sig det ­varje dag?

Aldrig.

Mäns sexualitet tas på allvar – av dem själva och av samhället – kvinnors gör det inte.

Kvinnor tar pillren för att kunna ha sex, men pillren ger mellan 10 och 40 procent mindre lust att ha sex. De gör kvinnor mindre attraherade av sin partner och ger färre sexuella tankar.

Exakt hur många som drabbas är ­naturligtvis svårt att avgöra. Hur ska en kvinna som börjar med p-piller när hon är 15 och tar dem i princip utan avbrott tills hon är 35 kunna bedöma om de ­påverkar hennes sexualitet?

Den lust hon har är den enda hon har känt."

 

Då fick jag skriva av mig om det!! ;D Vissa tänker inte alls, andra tänker alldeles för mycket, som jag ibland!
För er tjejer så finns hela artikeln att läsa i denna länken: AFTONBLADET.


Nu är jag nere på 9år och 11månader till min risk att få bröstcancer är nere på normal nivå igen, 10år är lång tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0